De la izolare la colaborare sau cum creezi o echipă și schimbi jocul în activitatea ta

Distribuie articolul

Aș fi vrut să știu mai devreme tot ceea ce știu acum despre a crea o echipă, când scriu acest articol. Dar probabilitatea ca acest lucru să se întâmple era foarte mică, fără toată experiența din spate. 

Și dacă citești asta, sigur te gândești că așa ai văzut și tu lucrurile, la un moment dat, referitor la ceva la care te pricepi acum foarte bine. 

Așa e și cu ce știu și ce am aplicat eu până acum în legătură cu lucrul în echipă și lucrul cu echipă în spate. 

Pentru că în toți acești ani am făcut trecerea de la copywriter freelance la antreprenor (sau mai bine zis COPYRENOR), din fiecare etapă am luat câte ceva cu mine și am transformat totul într-o soluție pentru cei care nu au timp să le experimenteze și să le greșească pe toate, pe drumul acesta. 😀

Am început ca freelance copywriter. Așa că pot spune că cea mai mare provocare în lucrul de unul singur, fără o echipă, este provocarea de a gestioneza toate aspectele proiectului sau sarcinile pe cont propriu. Lipsa colaborării și a sprijinului din partea altora aduce dificultăți pe care le-am resimțit și eu. 

Fără o echipă ajungi la suprasolicitare

 Fără ajutorul unei echipe, ajungi să fii suprasolicitat și copleșit de volumul mare de muncă sau de complexitatea sarcinilor, așa cum mi se întâmpla și mie. Asta se traduce prin epuizare scăderea calității muncii tale. A trebuit să recunosc și față de mine că 4 lansări la care lucram concomitent mă storceau de energie. 

Fără o echipă ai perspectivele limitate

 Lucrul de unul singur poate să ducă la o limitare a perspectivelor și ideilor. Fără colegi cu care să discuți și să împărtășești idei, poți să rămâi blocat în gândirea ta și să nu identifici soluții creative sau inovatoare. Bineînțeles, poți avea o cascadă de idei, dar fără să știi ce poți face cu ele, tot în impas ești.

Te simți izolat

Știu că online-ul îți dă senzația că ești într-un loc cu toată lumea și la un click distanță de un interlocutor. Însă lipsa interacțiunii sociale și a colaborării în echipă poate să ducă la izolare și singurătate. Pentru că atunci când ești de unul singur, toată munca e în cârca ta, la biroul tău și în laptopul tău. Iar asta poate afecta motivația și moralul. Așa că îți scade nivelul de satisfacție din munca în desfășurare.

Îți crește riscul de eșec

Există un risc mai mare să întâmpini dificultăți majore sau să faci greșeli în gestionarea proiectului sau sarcinii, fără sprijinul unei echipe  De asemenea, în lipsa feedback-ului și a unui double check, există un risc mai mare de a nu identifica sau corecta eventualele probleme sau erori. Afli ce ai greșit, bineînțeles. Dar afli ”the hard way” și cu costurile aferente.

Este important să fii conștient de aceste dificultăți și să găsești modalități de a le gestiona eficient pentru a-ți îmbunătăți performanța și rezultatele. Iar asta o spun acum, atât din poziția unui copywriter strateg experimentat, cât și din poziția de antreprenor.

Pentru că în copywriting și în antreprenoriat, munca în echipă poate face diferența între succes și stagnare. În experiența mea de până acum am văzut cum colaborarea într-o echipă bine coordonată poate transforma perspectivele și rezultatele. 

Dar hai să explorăm două scenarii concrete în care munca în echipă devine un avantaj major.

Copywriter suprasolicitat

În ceea ce mă privește, cu ani în urmă, pandemia mi-a adus beneficii profesionale, dar și suprasolicitare. Dacă ești bun în ceea ce faci, ai un flux constant de proiecte și ajungi în punctul în care resursele personale sunt depășite. Asta mi s-a întâmplat și mie, așa că…echipa a fost soluția. în fine, un soi de echipă. Am început să deleg proiecte către alți colegi copywriteri, inclusiv către cei mai începători, formați de mine, mi-am eliberat timpul și energia necesară pentru a gestiona mai eficient proiectele și pentru a interacționa cu clienții.

După ce m-am obișnuit să deleg proiecte și să mă axez pe ceea ce contează și doar eu pot face am identificat și principalele beneficii ale muncii în echipă în cazul acesta:

Mi-a crescut eficiența în muncă 

 Când distribui sarcini și proiecte către alți membri ai echipei tale, fiecare poate să se concentreze pe domeniul său de expertiză. Procesul de finalizare a proiectelor devine mult mai accelerat.

Am beneficiat de o diversitate de idei

Colaborând cu alți copywriteri,am observat efectul pe care îl are contribuția fiecăruia cu idei – soluții mai inovatoare și mai eficiente în copywriting.

Mi-am gestionat mai bine timpul

Time is money. Asta a fost cel mai notabil beneficiu al meu. Delegând sarcini, mi-am putut gestiona mai bine timpul, concentrându-mă pe aspectele esențiale ale proiectelor, evitând supraîncărcarea și axându-mă pe creșterea mea și a afacerii mele. Pentru că, având răgaz, am putut gândi următorii pași care să mă ducă la următorul nivel.

Antreprenorul încărcat

Iar acum, pentru că deja am și experiența antreprenoriatului, știu că munca devine cu atât mai complexă. Iar în punctul în care am hotărât că vreau să merg mai sus, având obiective mai îndrăznețe, am știu că îmi trebuie o echipă. Poziționându-mă ca strateg și copywriter specializat în funneluri și lansări mi-am format o echipă cu care să pot duce un proiect de la cap la coadă. Astfel, cu un specialist în Facebook Ads, un grafician și un web designer… asta am făcut! O echipă faină. Iar lucrurile au mers din ce în ce mai bine. 

Iar tu, un antreprenor implicat profund în gestionarea afacerii tale, promovarea online poate deveni o provocare majoră și încă un lucru în plus (și necesar) pe care îl ai de făcut. Și îți trebuie și ție echipă, în zona aceasta. Astfel, tu o să poți să-ți concentrezi resursele pe dezvoltarea afacerii, în timp ce echipa specializată în strategie și copywriting se ocupă de promovarea eficientă online.

Echipa este soluția! 

Ce îți aduce asta?

Beneficiezi de expertiză specializată 

Cu o echipă dedicată de specialiști în strategie și copywriting, antreprenorul beneficiază de cunoștințele și abilitățile acestora pentru a obține rezultate cât mai aproape de cele dorite în promovarea online. Așa cum eu am putut să mă bazez pe cunoștințele specialiștilor din echipă, fără a trebui să mă mai specializez și în alte domenii, pentru a obține rezultatele pe care mi le doream.

Economisești timp și energie

 Delegând promovarea online către profesioniști, antreprenorul poate să-și concentreze atenția asupra aspectelor cheie ale afacerii sale, economisind astfel timp și energie. Și eu am putut să mă dedic strategiei și copywriting-ului în timp ce colegii mei făceau restul muncii, fiecare pe bucățica lui.

Optimizezi și eficientizezi 

 Prin colaborarea cu o echipă dedicată, antreprenorul poate să se bazeze pe expertiza fiecărui membru din echipă pentru a obține rezultate mai rapide și mai consistente în promovarea online. După primul proiect în noua formulă, totul a devenit mai simplu și pentru mine. Pentru că m-am putut baza pe un sistem de lucru și am putut estima timpul, energia și costurile fiecărui proiect pe care l-am preluat ulterior. Am putut lucra mai eficient și mai rapid.

Ok. Ai să spui că am vorbit doar pentru copywriteri cu o oarecare experiență și pentru antreprenorii care sunt deja încărcați cu sarcini.

Dar tot ce am experimentat și am gândit legat de programele mele de mentorat au avut ca punct de plecare copywriterul aflat la orice nivel. Chiar și pe cel care pășește pe primele trepte. 

Pentru că în Copyprenor reușesc să pună bazele în copywriting oamenii buni la scris. Mai apoi, în Laborator, aceștia se specializează în funneluri și lansări, iar acum, de ceva timp, de când am lansat platforma Launch Manager, am creat contextul în care și copywriterii începători să poată lucra – evident – într-o echipă, la un proiect.

Copywriter fără experiență practică

Eu sunt de părere că, odată ce ai urmat Copyprenor și ai făcut temele în timp real, deja toate acele teme le poți asimila experienței. Pentru că tot ce facem în programul de mentorat are aplicabilitate practică și pentru că, dacă te ții de treabă, ai tot ce îți trebuie pentru a lua parte la un proiect în copywriting, cu încredere. 

Munca în echipă oferă are numeroase avantaje și atunci când vine vorba de copywriteri cu diferite niveluri de experiență. 

Ai parte de transfer de cunoștințe și experiență

Copywriterii cu mai multă experiență pot împărtăși cunoștințele și tehnicile lor cu cei mai puțin experimentați din echipă. Acest schimb de experiență poate ajuta copywriterii mai noi să învețe rapid și să crească în abilități.

Crește calitatea lucrărilor

 Atunci când copywriteri cu niveluri diferite de experiență lucrează împreună, se pot combina abilitățile și perspectivele pentru a crea conținut de o calitate superioară. Cei mai experimentați pot oferi îndrumare și feedback pentru a îmbunătăți lucrările celor mai puțin experimentați.

Toți cei din echipă beneficiază de diversitate în creativitate

Fiecare copywriter aduce cu sine un set unic de idei și abordări creative. Prin colaborarea în echipă, aceste perspective diferite se pot îmbina pentru a genera idei inovatoare și pentru a aborda problemele dintr-un unghi nou.

Crește eficiența în gestionarea proiectelor

Într-o echipă, copywriterii pot împărți sarcinile în funcție de nivelul lor de experiență și abilități. Iar asta înseamnă o distribuție mai echitabilă a muncii și la finalizarea proiectelor într-un timp mai scurt și cu mai puține erori.

Apar oportunități de mentorat și dezvoltare personală

Pentru copywriterii mai puțin experimentați, munca în echipă oferă oportunități excelente de mentorat și dezvoltare personală. Ei pot învăța de la cei mai experimentați din echipă. Asta îi ajută să-și îmbunătățească rapid abilitățile și să crească în carieră.

Crede-mă, am fost în fiecare dintre scenariile de mai sus. Nu în zadar am putut sintetiza esența din fiecare. Și dincolo de asta, la Magic Copywriting am creat contextul potrivit pentru fiecare dintre cei aflați în oricare dintre situațiile de mai sus, prin programele și platforma pe care le-am creat:

În Copyprenor  oamenii buni la scris se inițiază în copywriting

În Laboratorul de Funneluri – copyprenorii se specializează în funneluri și lansări pentru a putea gestiona cap-coadă un proiect de lansare, un funnel sau o campanie

Iar pe platforma Launch Managerantreprenorii îi vor găsi pe cei care au urmat întreg procesul de formare, care au experiență și rezultate și pot aduce soluții practice pentru promovarea online a afacerilor.

Tot platforma este locul în care copyprenorii inițiați în copywriting, fără să aibă prea multă experiență, dar suficientă determinare și poftă de muncă, pot fi cooptați într-o echipă a unuia dintre strategi, pentru a se ocupa de partea de copywriting. 

Acum că știi că echipa e răspunsul, în oricare dintre situații te-ai afla, trebuie doar să inițiezi procesul. 


Warning: foreach() argument must be of type array|object, null given in /home/r121742copy/magiccopywriting.ro/wp-content/plugins/bdthemes-element-pack/traits/global-widget-controls.php on line 7838