Creatorii de conținut
Imaginează-ți că străbați o piață plină de artiști stradali. Aceștia creează lucrări unice și fascinante, de la picturi și sculpturi până la spectacole de muzică și teatru. Ei își expun talentele și creațiile lor în fața trecătorilor, atrăgând atenția și admirația publicului.
Fiecare dintre ei își vinde lucrările în funcție de cererea și interesul publicului. Totodată, dintre ei, unii ajung celebri și pot atrage un număr mare de clienți, fapt ce îi crește potențialul de câștiguri.
Și acum revenim în realitatea zilelor noastre, ca să explic mult mai ușor acest sector al creatorilor de conținut.
Hai să vedem piața plină de artiști stradali ca fiind internetul cu ai săi creatori de conținut. Acești creatori produc conținut variat, de la videoclipuri și fotografii la bloguri și podcasturi. Ei își construiesc propriile mărci personale și atrag o audiență loială care apreciază și consumă conținutul lor. În mod similar artiștilor din piață fizică, persoanele individuale (creatorii de conținut) își expun creațiile (conținutul digital) pe platforme online.
Și la fel ca și artiștii stradali, creatorii de conținut generează venituri din munca lor. Ei pot primi plăți pentru parteneriate cu branduri, pot obține venituri din publicitate pe platforme sau pot avea susținerea comunității lor prin abonamente sau donații.
Persoanele individuale cu propriile mărci și audiențe online au apărut ca una dintre cele mai mari evoluții ale erei digitale.
Goldman Sachs Research a scris într-un raport că economy creator ar putea să-și dubleze dimensiunea în următorii cinci ani, atingând impresionanta sumă de 480 de miliarde de dolari până în 2027. Ce-i drept, asta e o sumă serioasă!
Ecosistemul se extinde din mai multe motive, printre care creșterea consumului de media digitală și apariția tehnologiei care a redus barierele în calea creării de conținut.
Au apărut noi platforme, precum TikTok, în timp ce platformele tradiționale, precum Facebook și YouTube, au introdus, de asemenea, noi formate pentru partajarea de materiale video de scurt metraj, canale de streaming live și alte forme de conținut generat de utilizatori.
Produsele digitale sunt la mare căutare
Dacă cu câțiva ani în urmă asta putea părea o joacă de copii sau ceva cu care să îți ocupi timpul liber, la ora actuală avem această noțiune de ”economy creator” care se referă la un sector economic în dezvoltare în care persoanele individuale, cunoscute sub numele de creatori de conținut, generează venituri din producerea și distribuirea de conținut digital.
Toată lumea consumă conținut digital, indiferent de formă. Ne începem ziua pe rețelele de socializare. Seara stingem lumina și abia mai apoi stingem și telefonul, pentru că suntem în permanentă căutare de conținut relevant, educativ, amuzant, informativ și mai ales, facem alegerile noastre în funcție de influența pe care o au asupra noastră oamenii pe care îi admirăm și cărora le dăm credit, în online.
Așa că nu e mirare că “economy creator” a luat amploare și se așteaptă să crească și mai mult în următorii ani, potrivit Goldman Sachs Research.
Există 50 de milioane de creatori la nivel mondial, iar Goldman Sachs Research se așteaptă ca ele să crească cu o rată de creștere anuală compusă de 10-20% în următorii cinci ani.
Creatorii obțin venituri, în principal, prin acorduri directe de branding pentru a prezenta produse în calitate de influenceri.
Dar influencerii sunt doar o categorie a creatorilor de conținut.
Te-ai abonat de curând la ceva? Ai donat vreo sumă pentru o cauză prezentată de cineva în online?
Sau poate apreciezi în mod sincer munca unor oameni din spatele unui podcast bun și ai decis să contribui cu o sumă de bani.
De asemenea, pentru o sumă modică, e tentant să devii membrul unei comunități în cadrul căreia să beneficiezi de avantaje exclusive.
Ei bine, așa cum știi deja, pui și tu o cărămidă la această economie a creatorilor.
Ok. Și cine e Goldman Sachs?
Goldman Sachs este una dintre cele mai mari și influente bănci de investiții din lume.
Goldman Sachs și alte instituții financiare realizează studii privind economia creatorilor de conținut pentru a rămâne la curent cu tendințele și schimbările din mediul digital și de a identifica oportunități de investiții și creștere în acest sector în continuă expansiune.
Creatorii de conținut au capacitatea de a influența comportamentul de consum și de a afecta performanța diferitelor piețe și industrii. Prin urmare, studiile privind economia creatorilor de conținut pot oferi informații valoroase pentru investitori și pentru alte companii interesate de aceste aspecte.
Copywriting-ul și economia creatorilor
Dar ți-am scris toate astea cu un scop precis. Acela de a-ți arăta cât de serioasă e treaba pe care o faci din poziția de copywriter sau content writer.
Ca să îți arăt cât potențial există și de acum încolo, având în vedere expansiunea domeniului, dar și previziunile studiului.
Și ca să îți arăt cum contribuim și noi și cei care aleg experiențele noastre, acest sector în continuă dezvoltare.
Tot ce se află în spatele acestui conținut, are la bază…scrisul.
Fie că vorbim de articole de blog, conținut educativ, scripturi video, texte pentru reclame, pagini de prezentare, pagini de vânzare, pentru toate trebuie să…scrii.
Iar eu m-am bucurat sincer când am dat de acest studiu, pentru că mă entuziasmează perspectivele copywriting-ului, domeniul în care lucrez cu atâta dedicare și domeniul în care pregătesc zeci de oameni în COPYPRENOR, pentru ca ei să facă față avalanșei de cereri din piață.
Iar mai apoi, cei care vor să fie și mai pregățiti, să poată stabili și implementa o strategie pentru funneluri, lansări sau campanii, sunt cei care urmează Laboratorul de Funneluri.
Creatorii de conținut au nevoie de abilitățile de copywriting pentru a-și promova și monetiza conținutul lor digital.
În sectorul economy creator, copywriting-ul e esențial pentru a crea descrieri atrăgătoare pentru videoclipuri, titluri captivante pentru postările pe social media, texte persuasive pentru promovarea produselor sau serviciilor în cadrul conținutului lor și multe altele.
Copywriting-ul eficient te ajută să crești angajamentul și interacțiunea cu publicul, ceea ce poate duce la creșterea audienței și, implicit, a veniturilor.
De asemenea, mulți creatori de conținut sunt implicați în marketingul de conținut, unde copywriting-ul joacă un rol important în crearea articolelor de blog, newsletterelor, anunțurilor și altor materiale destinate să atragă și să angajeze audiența.
Ca atare, copywriting-ul este o componentă esențială în succesul acestui nou sector al economiei, deoarece ajută la comunicarea eficientă a mesajelor și la influențarea comportamentului publicului într-un mod care să genereze venituri și să sporească notorietatea creatorului de conținut.
Iar în Copyprenor, participanții învață despre tot ce e necesar și relevant ca să facă față acestor provocări. Astfel, ca participant în Copyprenor:
- vei ști ce vrei să transmiți prin textele tale și vei avea structuri și metode prin care să faci asta
- vei învăța cum să-ți prezinți serviciile către public astfel încât să câștigi mai mulți bani cu un efort mai mic
- vei avea alături un mentor care să te ajute și să te susțină în creșterea și descoperirea ta
- vei beneficia de feedback din partea lui Ion Cataragă pentru fiecare temă făcută … și vei aștepta feedback-ul cu sufletul la gură
- vei beneficia de sesiuni de coaching de grup care te vor face să ieși din cutie, să vezi lucrurile din alte unghiuri
- vei crește alături de o comunitate minunată unde vei găsi sprijin și inspirație
- îți vei face ordine în serviciile pe care le oferi și vei avea o comunitate întreagă cu care poți colabora
- vei face zilnic pași mărunți pentru a te perfecționa și vei ieși din zona de confort
- vei câștiga încrederea că poți să trăiești din sau prin scris pe bune și vei primi planul și pașii pentru a face asta
Ce știe un participant, după curs – lucruri pe care le va putea folosi în crearea de conținut de valoare pentru el și clienții lui:
Noțiuni despre BRANDING + STORYTELLING și cum să le folosească
Are ”KITUL” CU INSTRUMENTE DE COPYWRITING la purtător
Tot ce trebuie să știe despre PROCESUL DE RESEARCH și cum îl aplică
COPYWRITING PENTRU PAGINI DE CONVERSIE
GENERARE DE TRAFIC – cum scrie texte în mod interactiv
Cum își găsește Metoda și Nișa – știe ce este ”mecanismul unic”, cum să își ambaleze metoda și care sunt cele mai profitabile nișe
Cum determină acel ”Golden Hour” și cum face din scris un obicei
Procesul de lucru cu clienții
Cum construiește un Funnel în 12 pași, cum gândește un funnel sau o lansare, știe despre 8 tipuri de lansări pe care le poate realiza și de ce să își construiască propria listă de abonați.
Și are parte de sesiuni de Boost despre fiecare dintre platformele de socializare relevante.
Doar aproximativ 4% dintre creatorii globali sunt considerați profesioniști, ceea ce înseamnă că obțin venituri mai mari de 100.000 de dolari pe an. Goldman Sachs Research se așteaptă ca ponderea acestora, în universul creatorilor, să rămână constantă, chiar dacă ecosistemul global se extinde.
Cel mai probabil, diferența o face calitatea, influența, consecvența și strategia.
De aceea mă asigur că îndrum oamenii buni la scris, care aleg programele de mentorat marca Magic Copywriting, spre a obține rezultate peste așteptări pentru ei și pentru clienții lor.
E greu să fii printre cei 4% dintre creatorii globali considerați profesioniști, dar poți face o muncă ireproșabilă și să fii un profesionist în modul în care îți oferi serviciile.