Insight-uri din Brand Booster – Cum pui copywriting-ul și strategia să lucreze pentru tine

Distribuie articolul

Ce călătorie! A trecut ceva timp de la city break-ul virtual în orașul Brand Booster, iar noi, în cadrul echipei, am avut răgaz să tragem și concluziile. Experiență s-a dovedit un succes și conform cifrelor, dincolo de impactul pe care l-a creat în mediul online.

 Unii turiști și-au luat viză pentru a rămâne în continuare în oraș.

Nu e de mirare! 

Brand Booster e foarte ofertant. Fiecare dintre locuitori a arătat asta în tururile ghidate.

Iar cine vrea să muncească vara aceasta la a-și crea o audiență și la prezența în online a brandului lor, vor culege roadele toamna, când toți restul abia se vor întoarce în acțiune.

Iar acum, înainte de a închide capitolul city break-ului, vreau să facem o trecere în revistă a unor informații din cele prezentate în cadrul congresului nostru creativ. E ca un reminder, în cazul în care ai rata participarea de data aceasta, că ar fi bine să prinzi ocazia atunci când ți se arată. 

Și asta putem scrie după ce am citit o grămadă de mesaje de apreciere, mulțumire și încurajare pentru toate informațiile prețioase care au fost prezentate în cele 3 zile intense.

Vreau să știi că acest tip de eveniment este unul de tipul win-win. Iar asta s-a întâmplat și de data aceasta. Informațiile valoroase au fost oferite cu generozitate de către ghizi, iar o parte din aceștia deja au bătut palma pentru noi proiecte. Cum adică?

E important să îți faci treaba bine, dar la fel de important este să știe și lumea de tine și de ceea ce faci.

Așa că, în cazul de față, am avut o serie de oameni bine pregătiți, formați timp de 12 luni în programele marca Magic Copywriting, care au putut să își prezinte munca și să aducă plus valoare pentru cei interesați. Mai ales că subiectele au fost de mare actualitate. 

Alexandra Scurtulescu ne-a servit, în prima zi, aperitivul unui site: homepage-ul. L-a denumit fațada digitală a site-ului și ne-a dat cu generozitate o mulțime de tips & tricks despre cum să aduci umanul în digital și să creezi o experiență reușită pentru vizitatori în casa ta online prin copy web :

  • Stabilește obiectivul principal al paginii
  • Gândește un flux logic al informațiilor
  • Folosește o ierarhie vizuală împărțind pagina în secțiuni clare
  • Scrie titluri și subtitluri clare și convingătoare
  • Leagă CTA-ul de titlu și plasează-l strategic în 3 locuri din homepage

A urmat Alexandra Negrea, care ne-a învățat cum să le presărăm figuri de stil în mesajele noastre ca să trezim emoții. 

Pentru că e nevoie să stăpânești limbajul, pentru ca mai apoi să faci magie cu el

Cele 6 mirodenii despre care a povestit cu multe exemple din reclame de la noi, dar și din textele pe care le-a scris în ultimul an pentru Magic Copywriting sunt:

  • Repetiția
  • Parafrazarea 
  • Antiteza
  • Comparația
  • Metafora
  • Rima 

La finalul prezentării, ne-a îndemnat să fim tot timpul atenți în jurul nostru deoarece copywriting-ul nu e doar despre inspirație, ci despre a căuta și a folosi idei care sunt peste tot. 

Și îți mai las aici un lucru important, pe care mai mulți turiști l-au reținut și l-au dat mai departe în postările pe care le-au făcut pe parcursul zilei de ieri: copywriting-ul trebuie să fie despre oameni. ❤️

A urmat apoi Voichița Bondor, cu un preparat aparent greu de digerat: copywriting pentru campanii politice de succes în mediul online.

Iată doar câteva arome din această prezentare „clară, onestă, curajoasă”, așa cum a fost caracterizată de Patricia:

  • Efectele alegerilor neinspirate în comunicarea online
  • Construirea unei strategii de comunicare online pentru campania electorală
  • Abilități necesare în domeniul comunicării politice
  • Etica – nuanțe și limite despre convingere vs manipulare 

Subiectul a stârnit multe discuții în jurul mesei virtuale și a generat idei de nișare într-un domeniu al copywriting-ului cu mare potențial.

Următorul fel ne-a fost servit de Ana-Maria Micu, care nu putea să vină decât cu o rețetă de tip comfort food pregătită în ONG-ul pe care îl conduce despre povești care mișcă inimi și strategii care schimbă destine

Preparatul ei poate fi doar simțit, nu povestit. ❤️

Esența lui constă în 5 tehnici de persuasiune pe care le-a folosit cu rezultate excelente:

  • Inamicul comun
  • Autoritatea
  • Anticipația
  • Specificitatea 
  • Povestea

Pentru toate aceste puncte, Ana îți recomandă să pui ❤️- cel mai important element pentru ca o lansare să iasă bine! 

Și asta e doar o parte din ce a însemnat ziua 1. 

Apoi, în ziua 2, zi dedicată explorării obiectivelor turistice, ne-am plimbat printre strategii de marketing și instrumente de promovare care te ajută să-ți faci cunoscut brandul și îți pot amplifica prezența online.

Turul a fost deschis de Denisa Drăgoi, care ne-a dirijat prin labirintul orașului între cele doua repere ale sale – Personal Branding vs Business Branding.

Explorarea aleilor întortocheate ne-a scos în cale:  

  • Identitatea de brand
  • Identitatea vizuală
  • Identitatea verbală
  • Instrumente pentru evaluarea brandului

Denisa are și o soluție ca să te descurci singur prin acest labirint: stabilește pentru ce faci ceea ce faci, apoi spune lumii cine ești cu adevărat prin elemente ce țin de atenție, emotie, perceptie, memorie, decizie si identitate. 

Și nu renunța, pentru că perseverența e cheia în toate!

Diana Siminciuc, zisă și Profa de Magie Relațională din orașul Brand Booster, a fost ghid pe strada creativității și ți-a oferit 4 superpoțiuni cu care să ambalezi atractiv ideea unui funnel.

Cei 3 pași pe care trebuie să-i faci pentru a-ți activa creativitatea sunt:

  1. Scrie structura – partea tehnică și plictisitoare
  2. Lasă gândirea difuză să lucreze și notează ideile care-ți vin
  3. Revino pe structură și coloreaz-o cu ideile noi

Dacă vrei și tu să faci magie și să aduci culoare în mesajele pe care le scrii, Diana te invită să vezi cum a pus în practică tot ce a povestit într-un Ghid gratuit cu 7 vrăji în 3 pași explicați simplu, pentru a-ți descânta copilul să te asculte.

Diana Trascu, colega noastră de la Magic Copywriting, ne-a oferit o vedere panoramică asupra unuia dintre monumentele celebre ale orașului: autenticitatea în vânzări.

Într-un discurs plin de sinceritate, autenticitate și vulnerabilizare bazat pe puterea exemplului, Diana ne-a urcat într-un carusel de emoții și ne-a arătat cum devii magnetic pentru clienți și transformi leadurile în clienți plătitori într-un mod etic și echitabil pentru toți.

Iată câteva borne pe care le-am întâlnit pe traseul propus de Diana:

  • Elemente cheie ale autenticității în vânzări
  • Valori de bază în interacțiunile cu clienții
  • Cum treci de la a fi un vânzător la a deveni un partener pentru clientul tău?
  • Îi oferi clientului libertatea de a alege sau îl manipulezi să facă ce vrei tu?
  • Ce emoții simți atunci când suni un potențial client?
  • Scapă de frica de a vinde și asumă-ți procesul cap-coadă!

A fost un fluviu de comentarii în chat, iar turiștii au simțit nevoia să facă „print screen după print screen, încontinuu, atât de valoroasă a fost prezentarea”, după cum ne-a mărturisit Andrada Bădică.

Cu ce idee am rămas după sesiunea Dianei?

Oamenii vin la tine pentru modul în care tu îți pui energia în lume, pentru modul în care tu le dai încrederea că pot să obțină rezultate alături de tine.

Ar mai fi de scris multe despre ziua a 2-a, însă hai să îți arăt câte ceva și din ultima zi a evenimentului. 😀

Ziua a 3-a a fost despre shopping de idei din studii de caz care au împletit cu măiestrie copywriting, strategie și implementare.

Prima oprire a fost în magazinul Alexandrei Grigorescu, unde am admirat un produs handmade pe care l-a creat de curând: încasări de aproape 7000 de euro cu doar 5 e-mailuri, printr-o campanie fulger bazată pe o strategie eficientă de e-mail marketing.

Prezentarea a fost ambalată creativ sub forma unei serate literare într-un salon decorat cu stil, în care clienții erau invitați la o experiență deosebită.

Concluziile acestei campanii:

  • Chiar și o listă „adormită” de abonați poate constitui o resursă bună atunci când ai un produs valoros, pe care îl promovezi folosind strategia potrivită
  • E foarte important să ai un funnel care să-ți aducă constant în listă oameni interesați de produs
  • O listă mai mare, încălzită și hrănită în prealabil cu informații valoroase, i-ar fi ajutat pe abonați să fie mai deschiși spre a cumpăra produsul.

Am ajuns apoi la magazinul local de cursuri online create și lansate fără bani investiți în reclame de Irina Popescu, consilier specializat în Human Design.

De la o idee frumoasă, dar care părea năstrușnică și greu de pus în practică, Irina a creat un suvenir deosebit, cizelat timp de 12 luni în cadrul programelor Copyprenor și Laboratorul de funnel-uri.

Mini-seria formată din 4 episoade a ajutat-o să învețe copywriting și strategie pentru a construi sistemul care să o susțină în monetizarea pasiunii ei. Și astfel a trecut de la sesiuni 1 la 1 la o listă formată din 100 de abonați și un curs online fără să investească bani în reclame. 

Cele 6 ingredientele ale acestei rețetei pe care a folosit-o au fost:

  1. Acțiuni adaptate în funcție de propriile nevoi
  2. Ieșirea din zona de confort, adică expunerea pentru ca oamenii să afle cum îi poate ajuta ea prin instrumentul Human Design
  3. Pasiunea și munca depusă timp de 1 an
  4. Valoarea informațiilor primite în programele de formare
  5. Mentorul și feedback-ul
  6. Comunitatea Copyprenor, unde a găsit mereu sprijin și chiar a legat prietenii

O sesiune de shopping am făcut-o și în Mega Mall-ul reclamelor de succes alături de Iulia Greab, care a făcut o analiză detaliată asupra a trei lansări cu rezultate.

Am aflat astfel ce presupune o lansare de produs digital, care sunt etapele lansării și ce indicatori urmărim și analizăm într-o lansare.

Iar în final, Iulia a scos în evidență elementele importante ca să ai rezultate bune atunci când faci reclame plătite:

  • Pixel instalat corect
  • Targetare precisă
  • Site cu viteză bună
  • Pagini bine optimizate 
  • Creative diverse
  • Comunitate
  • Focus pe conținut video

Ideea cu care am rămas după sesiunea Iuliei: o lansare de succes durează aproximativ 2 luni, iar reclamele plătite reprezintă ultimul pas din strategia de marketing, după avatarul de client, texte, promovarea organică și e-mail marketing. Altfel spus, reclamele încununează toți ceilalți pași și nu pot face minuni dacă nu există deja o bază stabilă pe care să se lucreze!

Doar o mică parte ți-am prezentat mai sus, din ceea ce a însemnat city break-ul în orașul virtual Brand Booster. Dar vezi cât de diversificată a fost informația? 

Asta e frumusețea copywriting-ului și a strategiei. Cele două pot fi aplicate în foarte multe domenii și ne bucurăm că îți putem arăta și ție. 

Dar, mai ales, ți-am putut arăta cum crești într-un an cât alții în 3-5 ani. 

Ce zici? Ți-ar plăcea și ție o astfel de creștere?