Este ziua femeii și pe lângă toate urările de bine și mulțumirile pe care le adresăm lor, punem și noi întrebarea:
Cum poți să le faci pe toate?
Aceasta e una dintre cele mai întâlnite întrebări adresate unei femei, mai ales dacă e și mamă. Totodată, e și una dintre marile dileme ale bărbaților când vine vorba de această abilitate pe care femeile o au, de a jongla cu toate.
Și apoi te gândești că și tu, ca antreprenor, ajungi să le faci pe toate și nu e tocmai ușor.
Timpul e prea puțin pentru câte sunt de făcut, așadar organizarea timpului și priorităților în mod inteligent, e obligatorie pentru a putea față sarcinilor multiple și să își îndeplinească responsabilitățile în mod eficient.
Eșecurile (indiferent de dimensiune) sunt inevitabile pentru cineva care face multe lucruri (mai ales deodată). O femeie își adună puterile pentru a depăși provocările și pentru a merge mai departe cu încredere.
Singurul lucru constant în viață e schimbarea. Iar femeia știe asta mai mult ca oricine – de la modul în care arată peste ani, la modul în care se schimbă copiii ei de la o lună la alta, puterea de a se adapta la schimbări și de a găsi soluții îi permite să se descurce în orice situație.
Vrând-nevrând femeia ajunge, mai ales în cadrul familiei ei, un soi de traducător pentru nevoile și emoțiile celor din jur pentru a oferi sprijin și încurajare în momentele dificile. Ea consolidează relațiile în familie și gestionează conflictele apărute.
Vrea și una și alta… Și le vrea de la ea, mai mult decât de la alții! Așa că hotărârea de a-și atinge obiectivele și perseverența în urmărirea lor până la capăt sunt calități care o ajută să depășească orice provocare și să obțină succesul dorit.
Așadar, dacă ar fi să sintetizăm: organizarea eficientă, reziliența, adaptabilitatea, empatia și înțelegerea, determinarea și perseverența sunt cele care ajută femeia să răzbească. Și mai important e faptul că acestea sunt alegeri, pentru că neglijarea oricăreia dintre cele scrise mai sus duce la…haos.
Iar tu, ca antreprenor, nu trebuie să le faci pe toate, contrar credinței majorității. Dar, când vine vorba de promovarea afacerii tale în online, ai și tu de ținut cont de toate aspectele pe care o să ți le prezint mai jos ca să nu ajungi la haos. Asemeni unei femei care ține cont de toți și de toate.
Deși aparent ai de făcut o singură alegere, în persoana unui specialist sau când alegi o echipă, iată pe ce trebuie să pui accentul:
Formare și experiență
”Ce te recomandă? Vocea și talentul?”
E plin internetul de specialiști. Unii dintre ei se auto-propun pe grupurile de profil acolo unde se cere o recomandare. Însă recomandarea mea este să verifici formarea și experiența specialiștilor sau echipei cu care alegi să lucrezi pentru promovarea online a afacerii tale. Unii spun că poți învăța copywriting singur și doar experimentând. Și eu sunt de părere că practica e esențială în copywriting, dar nu suficientă. Așa că dacă vrei rezultate și un proces de lucru ca la carte, cel mai potrivit este să alegi pe cineva care a investit în educația lui, a trecut printr-un proces testat și a implementat deja ceea ce știe în proiecte în care a obținut și rezultate.
Dacă neglijezi formarea și experiența viitorilor tăi colaboratori poți ajunge să alegi specialiști neexperimentați sau lipsiți de cunoștințe relevante în domeniul promovării online.
Consecințele pot include campanii ineficiente, pierdere de bani și timp, precum și rezultate sub așteptări pentru afacerea ta.
Portofoliul și recomandările
Bun. Acum o să te întrebi cum reușești să filtrezi specialiștii ca să fi sigur că îi alegi pe cei potriviți. Analizează portofoliul și recomandările acestora de la clienți anteriori. Vezi ce rezultate au obținut în proiectele lor anterioare și dacă acestea sunt relevante pentru afacerea ta. Recomandările clienților anteriori pot oferi o perspectivă asupra calității serviciilor și a relației lor de lucru. Bineînțeles, dacă există deja o filtrare a specialiștilor de către un om din domeniu și pe a cărui autoritate te poți baza, deja e mult mai bine. E minunat când cineva din domeniu verifică și doar îți face rezumatul ideilor principale, nu?
Dacă ignori analiza portofoliului și a recomandărilor, riscul este că proiectul tău ar putea suferi din cauza lipsei de expertiză privind nișa ta sau a unei abordări ineficiente, iar afacerea ta ar putea pierde oportunități valoroase de creștere și dezvoltare.
Comunicarea și colaborarea
Stabilește un cadru clar de comunicare și colaborare cu specialistul sau echipa. Pe de-o parte, asigură-te că înțelegi bine procesul de lucru, că poți comunica eficient cu ei și că sunt deschiși la feedback și la ajustări pe parcursul proiectului. Pe de altă parte, e important să poți comunica clar obiectivele și așteptările tale. E de datoria ambelor părți să mențineți o comunicare deschisă, iar interesul tău este să colaborezi strâns cu specialiști, pentru că trageți împreună pentru rezultate, nu? Când toți membrii echipei sunt aliniați cu obiectivele și strategiile proiectului ai mari șanse de reușită.
Lipsa unei comunicări eficiente și a unei colaborări strânse poate duce la neînțelegeri și confuzii între tine și specialiștii angajați.
Consecințele pot fi legate de rezultate sub așteptări, întârzieri în proiect și frustrări pentru ambele părți implicate în colaborare.
Transparența și claritatea
Întotdeauna pleci la drum cu niște așteptări, e normal. Însă la fel de normal e ca pe acestea să le ajustezi în funcție de punctul la care se află afacerea ta, pe măsură ce conștientizezi asta. E ok să vrei să ajungi pe vârf de munte, însă ține cont că ajungi acolo pas cu pas. Fii transparent în ceea ce privește obiectivele, așteptările și bugetul disponibil pentru proiectul tău. Totodată, alege specialiști care sunt transparenți în ceea ce privește serviciile oferite, costurile implicate și rezultatele așteptate. Dacă omiți să pui accent pe claritate în toate aspectele colaborării ajungi inevitabil la neînțelegeri, surprize neplăcute în ceea ce privește costurile și rezultatele proiectului.
Riscul este că afacerea ta poate fi expusă la costuri ascunse sau la obținerea unor rezultate sub așteptări din cauza lipsei de înțelegere și acord asupra obiectivelor și așteptărilor.
Flexibilitatea și adaptabilitatea
În online, totul e în continuă schimbare, așa că este esențial să colaborezi cu specialiști flexibili și adaptați la schimbările de pe piață. Apreciază flexibilitatea și adaptabilitatea specialiștilor sau a echipei în fața schimbărilor sau cerințelor neașteptate și ține cont că e ceva ce găsești nu tocmai ușor. Este important să poți face ajustări în timpul proiectului și să te asiguri că aceștia pot răspunde în mod eficient la schimbările de ultim moment sau la cerințele suplimentare.
Însă, aceste lucruri trebuie discutate în prealabil și fără să pui la îndoială expertiza și experiența practică a celui cu care lucrezi.
Lipsa flexibilității și a adaptabilității din partea specialiștilor poate face ca proiectul să devină rigid și inflexibil în fața schimbărilor din mediul online.
Ai putea pierde oportunități de ajustare rapidă a strategiilor și tacticii în funcție de evoluția pieței, ceea ce ar putea afecta negativ performanța și rezultatele proiectului.
Alege specialiștii potriviți și vei vedea cum afacerea ta se va transforma într-o fabrică de conversii.
Și acum te gândești: ”Unde să găsesc eu toate aceste lucruri într-o singur loc?”
Nu aș fi scris despre toate astea dacă știam că nu le poți găsi. Dar pentru că de toate astea poți beneficia fără să răscolești internetul…îți fac căutările și mai ușoare, punând un link de înscriere pentru ca de promovarea afacerii tăi să se poată ocupa specialiști care respectă tot ce am scris mai sus.
Launch Manager – Magic Copywriting
Atât de simplu! 😀