5 campanii de 14 Februarie de la care sa te inspiri 

Distribuie articolul

All you need is love…love is all you need! – Beatles

De fapt…All you need is Valentine’s day and a good idea! 😉

La o zi după frenezia generată de Valentine’s day, punem lupa pe 5 dintre cele mai faine campanii din lumea largă ca să îți arăt că Ziua Îndrăgostiților este pentru toată lumea. Inclusiv pentru cei care o detestă. 😀

Contează ideea de la care pleci atunci când vrei să îți poziționezi produsul în ochii publicului și cum exploatezi această ”sărbătoare a iubirii”.

În fiecare an brandurile fac tot posibilul să abordeze subiectul în moduri creative și unice. Pentru anul acesta am câteva campanii noi și revigorante pe care vreau să ți le arăt, care s-au desprins de toate stereotipurile printr-o abordare unică a “iubirii”. 

Pentru că Valentine’s day este mai mult decât o ocazie pentru romantism și cadouri, este și o oportunitate fantastică de a îți pune în evidență brandul și de a-i extinde, în articolul de azi ți-am pregătit 2 campanii făcute același brand dar cu poziționare diametral opusă pentru 14 februarie, dar și abordarea unui altui brand a ceea ce ar putea însemna Valentine s day, pentru un segment destul de mare de public, plus încă 2 campanii ale unui brand pe care sigur îl cunoști și care te va surprinde și de data aceasta.

Hai să luăm ca exemplu ciocolata. Ciocolata este un cadou preferat pentru această ocazie. Și sunt mărci de ciocolată care au creat cu măiestrie campanii de Ziua Îndrăgostiților pentru a ajunge la publicul lor prin intermediul unor idei cu adevărat creative.

  1. Campania “Story of us” (Povestea noastră) 

Pentru că poveștile de dragoste sunt peste tot, în jurul nostru, avem campania “Story of us” (Povestea noastră) a celor de la Cadbury, pentru sortimentul Dairy Milk Silk. Au împletit povestea, cu utilizarea Inteligenței Artificiale și au făcut un parteneriat cu regizoarea Zoya Akhtar.

Practic, prin intermediul acestei colaborări de excepție, brandul a introdus o campanie de conținut generat de utilizatori, oferind cuplurilor posibilitatea de a-și crea propriile povești de dragoste personalizate, folosind inteligența artificială generativă.

Clienții pot scana un cod QR de pe pachetele de ciocolată în ediție specială, ajung pe un site web unde răspund la întrebări despre viața lor amoroasă. Aceste răspunsuri sunt folosite pentru a crea o poveste de dragoste animată unică în care apare cuplul cu ajutorul AI. 

Cele mai convingătoare povești vor fi strânse într-o antologie și prezentate pe platforma de streaming Disney+Hotstar, oferind cuplurilor șansa de a-și vedea povestea de dragoste imortalizată și împărtășită cu un public mai larg. Ei, nu te-ai fi gândit la asta, nu? 😀

”Da, dar la ei a fost simplu…pentru că ciocolată=dragoste!” – te-ai putea gândi.

Dar rămânem tot în ”curtea” celor de la Cadbury, ca să îți arăt și o altă poziționare, pentru alt public țintă.

  1. Campania “Erase Valentine’s Day” (Ștergeți Ziua Îndrăgostiților)

Și în anii trecuți cei de la Cadbury au folosit, pentru sortimentul ”5 stars”, această idee. Dar parcă anul acesta s-au întrecut pe ei. 

Hai să vezi despre ce e vorba!

 Încep prin a-ți spune că aici publicul țintă sunt fix acei oameni care detestă Valentine’s day (ai ghicit – preponderent bărbați). Dacă în anii trecuți au gândit o reclamă cu o insulă unde nu există conexiune la internet și unde poți să ”nu faci nimic, în liniște”, până trece valul cu Valentine’s day, iată ideea lor pentru 2024.

Sub deviza: ”Nu toată lumea sărbătorește Ziua Îndrăgostiților în același mod.”

Campania Cadbury 5 Star’s 2024 Valentine’s Day își propune să “Erase Valentine’s Day”.

Și pentru asta prezintă o navă de călătorie în timp cu trei voluntari care va încerca să traverseze rapid această zi trecând prin diferite destinații unde timpul e diferit.

 Evenimentul va fi transmis în direct pentru ca toată lumea să vadă. 

Practic, cu ajutorul navei vei ajunge fix în zonele unde poți să ”nu faci nimic, în pace” în vreme ce toți ceilalți se chinuie sp treacă cu bine de sărbătoarea iubirii.

Făcând un exercițiu de imaginație, cred că nava aceasta era utilă și pe timpul pandemiei. 😀

  1. Campania “Dine in for 2” (Cină pentru 2 persoane)

Valentine’s Day e și despre normalitatea vieții de cuplu cu copii mici. Pentru că la ei poate fi vorba despre orice, mai puțin despre timp în doi, răgaz, răsfăț. Sau ar putea fi…dar brandul  Morrisons e mai realist de atât și își promovează oferta fix pentru cei care, de Valentine’s Day, au la fel de mare nevoie de ea, dincolo de aspectul strălucitor al sărbătorii.

Așadar, ești proaspăt părinte și simți ca V Day nu mai e pentru tine, pentru că o cină  romantică în doi pare imposibilă? Uite cum Morrisons îți vine în ajutor să poți sărbători cum se cuvine – cu o masa caldă, o băutură bună, totul la un preț rezonabil. Bun mod de a-ti promova meniul, nu?

  1. Campania ”Will you move in with me?” (Vrei să te muți cu mine?)

Propunerea ”Vrei să te muți cu mine?” vine de la IKEA care folosește emblematica “cheie Vallen” de la Ikea Dubai.

 Cheia Vallen de la Ikea Dubai este o cheie de acces virtuală care îți oferă o experiență unică în magazinul lor din Dubai. Cu această cheie, poți explora virtual magazinul, poți accesa promoțiile speciale și poți participa la evenimentele exclusiviste. Este practic o modalitate inovatoare de a-ți îmbunătăți experiența de cumpărături și de a te conecta mai profund cu universul Ikea.

Aww! Ce drăguț, nu? Ești gata să spui DA? 😀

  1. Campania ”If it can turn you mad, it can turn you on.” (Dacă te poate enerva, te poate excita.)

Dar cea mai creativă dintre reclamele de Ziua Îndrăgostiților 2024 de la Ikea vine din Grecia, cu această campanie emoționantă care pune accentul pe asamblarea, uneori problematică, a mobilierului din magazin. Brandul se joacă cu indicatoarele de timp care arată cât de mult se ceartă cuplurile pe marginea instrucțiunilor și apoi când termină efectiv asamblarea.

E prilej de enervare, ceartă și supărare? Da, dar ce dulce e împăcarea, nu? 😀

Folosește-te de puterea unui eveniment special din an, cum este Ziua Îndrăgostiților pentru  relevanța brandului tău. Poți demonstra nu numai că ești conectat la nevoile și dorințele publicului tău, dar poate fi și cheia pentru a atrage noi audiențe și pentru a-ți crește prezența în online.

Știu că poate îți e greu de unul singur, însă dacă ne lași un mesaj putem colabora și gândi campanii la fel de atractive și pentru brandul tău. Simți că ai ratat ocazia asta? 

Mai sunt multe evenimente de care ne putem lega, în decursul anului, pentru a crea campanii memorabile. Haide să facem inimile să bată mai tare împreună!