Tendințe în Marketing Digital 2024: Cum să te ridici deasupra mulțimii prin promovarea online

Distribuie articolul

Aproape se încheie luna februarie și deși e mișcare intensă pe rețelele de socializare, nu toți se adaptează la noile direcții. Poate lipsa informațiilor îi ține pe unii în urmă. Însă tu ești norocos că ai găsit acest articol.

Participanții la Ultramaratonul de Copywriting CLIENȚI PRIN SCRIS din ianuarie, pe care l-am organizat împreună cu echipa mea, au un avantaj foarte mare. Evenimentul a fost un real succes, oferind chiar o rampă de lansare pentru unii dintre cei prezenți.

Anul 2024 a adus schimbări majore în marketing, iar eu aduc cu mine informațiile relevante de la un congres din Barcelona, unde am fost prezent la sfârșitul anului trecut. Plus, voi împărtăși rezultatele unui studiu realizat de Metricool care evaluează 9 rețele sociale, 978.379 de conturi și 29.482.611 postări, pentru a identifica tendințele acestui an. Am vorbit pe larg despre acestea în workshop-ul despre tendințe, parte a Ultramaratonului. A fost o sesiune foarte apreciată, unde am discutat despre multichannel și tendințele din 2024:

Dacă nu ai timp să urmărești tot workshop-ul acum, nu-i nimic. Voi face o trecere rapidă a celor mai importante tendințe ale anului 2024 în promovarea online.

Să-i dăm drumul, că avem treabă! 😀

Tendințe în Marketing Digital 2024:

CONCENTREAZĂ-TE PE MESAJ

Piața a devenit tot mai aglomerată și acum contează mai mult ca niciodată cum creezi mesaje de impact. Așadar, contează mai mult cum spui decât ce spui. Iar asta se întâmplă și pentru că lumea e suprasaturată de ”te ajut să câștigi 3000-5000 de euro pe lună”. Promisiunea autentică va fi cea care te va scoate din anonimat. De aceea, un mesaj precum ”generează clienți prin scris folosind magia copywriting-ului”, de exemplu, ar putea fi unul care te diferențiază.

CALITATE și FORMĂ

Încep prin a-ți spune că acel ”content is king” din anii trecuți a luat o altă formă. Și asta pentru că nu mai este suficient să creezi conținut de valoare. Interactivitatea este cheia. Cum transmiți ideea într-un mod interactiv. Schimbi forma conținutul: poți transmite printr-un video, printr-o poveste. Conținutul de valoare trece neobservat. Transmite o idee care chiar să genereze un insight folositor. Poți căuta oameni din nișa ta (din afară) și să vezi ce conținut a generat cele mai multe reacții și interacțiuni. Poți folosi ideea, dar gândește-te la o nouă formă de redare a ei. Vezi ce funcționează în afară și e viral în nișa ta și gândește-te cum păstrezi ideea, dar schimbi forma pentru a putea genera și tu rezultate.

AUTENTICITATE și EXCLUSIVITATE

Utilizatorii petrec din ce în ce mai mult timp în comunități private și consumă conținutul din cadrul unei comunități. Petrec timp acolo unde simt că sunt mai mult decât ”unul din mulțime”. Fie că e vorba de un grup pe Facebook, unde faci săptămânal un live, fie că faci un grup de Whatsapp unde creezi conținut exclusivist, sau pe Telegram, trebuie să creezi un plan de conținut, pentru a menține publicul interesat să interacționeze. Este foarte important să oferi conținut autentic cu accent pe exclusivitate. Pe de altă parte, aici e locul potrivit ca, după ce oferi valoare, să faci oferte periodice membrilor comunității. De asemenea, poți folosi newsletter-ul, ca modalitate de comunicare exclusivă cu ”oamenii tăi” cărora să le oferi conținut de valoare într-un loc ferit de toate distragerile specifice rețelelor de socializare.

RECLAMA PLĂTITĂ – conținut creativ

A crescut mult costul per lead. Nu mai merge cu ”te invit la webinarul meu gratuit”. Folosește instrumente de copywriting pentru a ambala creativ o reclamă. În definitiv asta este – o reclamă, însă ideea ta creativă te va ajuta să te poziționezi cu totul diferit în ochii clientului tău. Amintește-ți experiența Ultramaratonului de copywriting ”Clienți prin scris”, pe care am organizat-o chiar la începutul anului. Dacă te-aș fi chemat la 3 webinarii despre copywriting…cel mai probabil nu ai fi venit. Cum schimb forma? Cum fac să invit omul la o experiență și nu la cumpărare, direct? Mă bucur că, în privința aceasta, chiar se va distinge un mesaj creativ construit de un copywriter iscusit versus un mesaj direct scris de aceeași persoană care se ocupă și se setarea tehnică a reclamelor.

Long form content + Blog + Repurpose

Nimic nu se pierde, totul se transformă…mai ales în 2024. Dacă ești în pană de idei referitor la conținutul pe care vrei să îl scrii pe platformele unde activezi, ține cont de reciclarea conținutului. Mai ales dacă obișnuiești să scrii materiale lungi și valoroase, nu le lăsa să se piardă în postări efemere pe Facebook (de exemplu). De aceea, ține cont să oferi conținut util și de tipul long form content mai ales oamenilor pe care îi inviți într-un cadru mai restrâns. Acei oameni care ”ți-au trecut pragul” în comunitatea ta privată sau în lista de abonați la email, sunt primii interesați să citească conținut valoros exact pe temele despre care ești pregătit să scrii. Însă, e important să distribui informația sub diferite moduri, specifice fiecărei platforme, ca să îți asiguri creșterea audienței. Fiecare e diferit. De aceea, conținutul tău va avea succes fie sub formă de newsletter, postare, carusel, infographic, fie sub formă de conținut video, în funcție de preferința fiecăruia.

Social Media: Multi Channel + conținut interactiv

Am vorbit de repurpose content iar acum îți spun câte ceva și despre fiecare platformă în parte. Așadar, hai să vedem ce funcționează pentru fiecare platformă:

INSTAGRAM

În ceea ce privește această platformă, scăderea reach-ului este o realitate, iar scăderea numărului de Reels marchează o schimbare în dinamica platformei. Dar nu sunt numai vești proaste! Postează Stories pentru a câștiga reach și impresii. Este, de asemenea, un format în plină expansiune pentru conturile mai mici. Oamenii își doresc să vadă fața ta, să afle despre produsele tale, să îți afle poveștile. Iar Instagram este o platformă unde apropierea se simte tot mai mare, se creează acea familiaritate cu utilizatorul. Ce mai ai de testat în 2024, pe Instagram? Notes! Această funcție e foarte probabil să te ajute ca vizibilitate și pentru a stârni curiozitate. Atât Reels, cât și stories sunt formatele cu cea mai mare proiecție în 2024, iar dacă adaugi și Notes, vei vedea îmbunătățiri.

PINTEREST

Această platformă vine cu o surpriză, în contextul pieței din Spania și America Latină, acolo unde mulți îl consideră un nou canal de vânzare. Pentru România, însă, aș fi ceva mai rezervat. Dar, totuși, la cât de mult se consumă conținutul vizual și la noi, nu exclud posibilitatea de a vinde inclusiv pe Pinterest. Așadar, dacă alegi acest canal, s-ar putea chiar să fi un deschizător de drumuri în ceea ce privește vânzările. Iar pentru asta îți dau tip&tricks: asigură-te că postezi poze de calitate, furnizează conținut de calitate, pune call to action potrivit la fiecare postare (către produs, către un material gratuit). Iar ca să iei pulsul corect, trece link-ul de accesare printr-un filtru de măsurare (de ex. bitly) pentru a verifica eficiența acestui canal. Testează-l mai ales dacă ai produse fizice, sau care țin de design și care pot fi surprinse în poze.

LINKEDIN

Poți să îl numești și cel mai bun prieten Google. Asta pentru că dacă vei scrie un material de valoare, Google îl va indexa și va apărea în căutările Google, în mod organic. Reach-ul a scăzut, însă cei care sunt prezenți pe LinkedIn sunt tot mai interesați de conținut. Totodată, a crescut numărul de reacții și distribuiri. Ceea ce funcționează cel mai bine acolo sunt infografice. Astfel, poți livra informații relevante sub această formă pe care oamenii să le rețină și să le distribuie.

TIK TOK

Crează videoclipuri mai lungi (pe rețeaua socială de micro-video prin excelență) cu o durată medie de 55 de secunde. S-a observat, pe această platformă, o scădere a interacțiunii și a numărului mediu de vizualizări, ceea ce poate sugera o saturație a conținutului de pe platformă. Tendința în 2024 este de a crea strategii mai eficiente pentru a menține implicarea publicului.

YOUTUBE

În ”lumea vibrantă” a YouTube-ului, ritmul publicării de conținut a crescut cu peste 27%! Cu toate acestea, interacțiunile sunt în scădere. Așadar, două dintre provocările majore ale anului sunt menținerea publicului și angajarea publicului în ceea ce privește conținutul tău. Dar există strategii inteligente pentru a depăși aceste obstacole. Canalele mari au înregistrat o creștere de 69% în ceea ce privește reacțiile. Ei bine, acest lucru demonstrează că știu ce fac! Este foarte probabil ca acestea să utilizeze strategii avansate de promovare și distribuție pentru a ajunge la un public mai larg. Dar ce putem face noi, creatorii de conținut mai mici? Hai să luăm în considerare un truc inteligent: creezi o comunitate, oferi acces la videoclipuri într-un cerc restrâns, apoi îl listezi pentru publicul larg. Astfel, algoritmul YouTube-ului înțelege că acel videoclip (deja vizionat) este valoros, iar poziționarea sa în rezultatele de căutare va fi diferită. Deci, dragii mei YouTuberi, în 2024, rămâneți creativi, fiți strategici și nu uitați să vă adaptați mereu la schimbări! Momentul să străluciți este acum!

THREADS (spune multe în cuvinte puține)

Platforma copywriterilor? Posibil! Este o platformă în plină ascensiune și un loc potrivit în care te poți antrena în a spune multe în cuvinte puține. Faptul că e relativ la început în România te ajută să ajungi la o audiență mai mare. Ce ai de făcut e să te concentrezi pe storytelling cu sens și pe crearea de conținut interactiv.

Și acum că știi toate astea, ce tendință crezi că te avantajează în activitatea ta?

Dă-ne un mesaj și lasă-ne să gândim campanii creative pentru promovarea brandului tău sau completează formularul de AICI dacă vrei ca noi să-ți gândim astfel de campanii.