Pe ce să te concentrezi ca îți poți vinde cursul, programul sau produsul dacă Facebook își retrage serviciile din Europa, așa cum a avertizat.
În data de 7 Februarie, Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, a anunțat că serviciile Facebook vor fi retrase de pe piața din Europa dacă nu se ajunge la un acord privind transferul de date. Platformele precum Facebook, Instagram sau Whatsapp pot să dispară peste noapte din viețile noastre, iar dacă te gândeai să lansezi un produs sau un program, s-ar putea să ai nevoie de soluții alternative.
Care este cel mai sigur loc în care vei putea să faci o lansare online cu succes chiar și atunci când toate platformele cad?
Acțiunile Facebook au scăzut cu peste 30% în ultima săptămână. Nu vom știi niciodată dedesubturile care explică aceste procente sau dacă anunțul făcut de CEO în 28 Octombrie 2021 când Facebook a devenit Meta are vreo legătură, dar un lucru e sigur: ai nevoie de un plan de rezervă.
- Poate te bazai pe Facebook pentru a vinde un produs cu câteva reclame gândite bine și eficiente.
- Poate ți-ai bazat o întreagă campanie pe reclamele pe care le poți face prin Facebook Ads sau un funnel depinde de ele.
- Poate comunitatea care te urmărește se află pe Facebook și dacă Facebook dispare, dispar și toți urmăritorii tăi.
De când a apărut, Facebook a devenit locul în care găsești pe toată lumea. Poate nu toți folosesc Whatsapp, au Instagram sau un cont de LinkedIn dar, cu siguranță, cei mai mulți oameni, au un cont de Facebook.
Astfel că a devenit primul loc în care oamenii caută clienți online pentru ceea ce au de oferit.
Dar greșeala cea mai mare, pe care majoritatea antreprenorilor sau autorilor o fac, este că își pun comunitatea în mâinile unei singure platforme unde comunică, în loc să păstreze legătura într-un mod care nu depinde de o rețea de socializare.
Acei oameni care te urmăresc, îți cumpără produsele, se înscriu în programele tale sau urmează cursurile pe care le creezi, comunitatea ta, publicul pe care l-ai atins în ani întregi de activitate sunt cel mai de preț lucru pe care îl ai.
Cum îți ții comunitatea aproape atunci când Social Media dispare?
Modul în care comunicăm este în continuă schimbare. Dacă înainte trimiteam scrisori, sunam pe impulsuri sau mergeam la internet cafe, acum povestim cât vrem la telefon și ne conectăm instant cu oricine dorim prin internet.
Comunicarea online evoluează, tehnologia VR devine tot mai răspândită și interacțiunea online face pași mari spre schimbare mereu.
Cu toate astea, adresa ta de e-mail nu se schimbă.
Adresa ta e e-mail e a ta.
Mai ai adresa veche de Yahoo Mail? Cel mai probabil ai uitat oricum parola, dar dacă ai vrea să îți accesezi mailurile de pe acea adresă, încă poți să o faci, pentru că adresa ta de e-mail, e adresa ta.
La fel, adresa de e-mail a clienților tăi, a oamenilor din comunitatea ta, e adresa lor personală.
Dacă vrei să ții legătura cu comunitatea ta și să ai liniștea că oamenii care te urmăresc primesc mesajele tale, e un moment bun să ai grijă de lista ta de abonați de pe e-mail.
Care sunt lucrurile de care să ții cont ca să îți ții aproape comunitatea
- Abonații din lista ta, au arătat deja interes pentru ce oferi! Ține-i aproape și fă-i clienți fideli prin e-mail marketing.
- Orice canal de comunicare/platformă social media poate duce la abonare! Reclamele le poți face oriunde, chiar dacă Facebook dispare, pentru că lista de abonați rămâne a ta.
- În e-mail vede doar el/ea, pe Facebook vede toată lumea! Mesajul trimis prin e-mail, are parte de mai multă deschidere din partea celui care citește, pentru că este un mod de comunicare mai personal.
Cum îți îmbunătățești legătura cu comunitatea ta de pe e-mail
Dacă până acum ai neglijat lista ta, e un moment bun să îți concentrezi atenția asupra ei și să faci câteva îmbunătățiri, ca să comunici mai bine cu cei care îți apreciază munca și ce le oferi.
Iată câteva lucruri la care să lucrezi sau la care să te gândești.
- Analizează datele pe care le ai la dispoziție despre abonații tăi (Open Rate, Unsubscribe Rate etc.) și identifică problemele;
- Creează un plan de conținut și ține-ți lista aproape prin informațiile utile și poveștile pe care le împărtășești cu abonații;
- Urmărește activitatea abonaților din ultimele luni și curăță lista de abonați care nu deschid mailurile tale, adică nu sunt cu adevărat interesați;
- Consultă un expert care să te ajute să îmbunătățești felul în care comunici cu lista ta;
- Cere feedback-ul celor care sunt abonați la Funnel-ul tău și află ce își dorește comunitatea ta să faci diferit;
- Lasă abonații să vadă latura umană a brandului tău și nu uita că de cealaltă parte a ecranului se află tot un om;
- Învață mereu cum să faci și mai bine lucrurile, autodepășește-te și crede în tine și în binele pe care îl faci prin ceea ce oferi!