Lansări Digitale vs Funnel-uri Evergreen

Distribuie articolul

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Care este cea mai bună variantă pentru afacerea ta?

Probabil că nu este prima oară când auzi despre lansări sau funnel-uri și chiar te-ai interesat din diverse surse ca să vezi care ar fi cea mai bună opțiune pentru afacerea ta. 

Dar atunci când pui în balanță lucrurile, ai nevoie de argumente concrete care să te asigure că decizia pe care o iei este într-adevăr cea mai bună. 

Asta ne-am propus să facem mai jos. Îți vom oferi argumente și explicații detaliate atât despre lansări cât și despre funnel-uri ca totul să îți fie clar la final. 

Ce este o Lansare Digitală?

O lansare este o experiență live, educațională, pe care le-o oferi potențialilor clienți, prin care îi informezi, îi educi și construiești o relație de încredere pentru ca apoi ei să cumpere în mod natural. 

O lansare este un eveniment online cu o dată de începere și una de final clar stabilite, care generează un număr mare de lead-uri, clienți, vânzări, vizibilitate și engagement. 

Care sunt beneficiile unei Lansări Online de succes?

Magia unei lansări online constă în faptul că aduce afacerii și alte beneficii pe lângă vânzări. 

Iată 10 beneficii de care te vei bucura de pe urma unei lansări reușite:

  • O singură sesiune live te poate scăpa de luni de efort în găsirea potențialilor clienți
  • Oamenii au tot mai puțin timp la dispoziție, iar dacă reușești să te conectezi cu ei și să le câștigi încrederea vor cumpăra mereu de la tine
  • Poți atrage un număr mare de clienți simultan și poți crește în mod organic
  • Obții lead-uri calificate și ai o imagine clară despre publicul tău și puterea lui de a cumpăra
  • Crești valoarea brand-ului tău și al întregului business  și arăți că ești într-adevăr un expert în nișa ta
  • Crește cererea și pentru alte produse sau servicii pe care le oferi
  • Atragi și clienții care sunt dispuși să plătească bine pentru serviciile tale de top
  • Cei care participă în live-urile pe care le pregătești cheamă și alți prieteni interesați
  • Poți să ajungi și la alte audiențe prin afilieri și referințe
  • Poți ajunge și în mass-media mai ales dacă informațiile pe care le oferi sunt foarte căutate

Și cel mai important, câștigi încrederea și recunoștința a sute, chiar mii de oameni și ajuți într-un mod real mult mai mulți clienți decât ai putea să o faci dacă ți-ar contracta serviciile. 

Care sunt condițiile ca să ai o Lansare reușită

Secretul unei lansări online de succes este să îi oferi o experiență plăcută cumpărătorului tău și să îl porți printr-o călătorie la finalul căreia își rezolvă problema. 

Trebuie să îl faci să se simtă înțeles, nu să îl judeci sau să îl corectezi, să îl tratezi cu respect și răbdare, să fii transparent în comunicare și în intenția ta de a vine și să îl faci să simtă că e parte din ceva mai mare decât el.

La Magic Copywriting povestim cu drag despre lansări pentru că avem în spate rezultate minunate alături de clienți extraordinari. Am ajutat zeci de autori să ajute la rândul lor sute, chiar mii de oameni prin produsele pe care le-au lansat. 

În timp, am învățat că orice lansare trebuie să se bazeze pe câțiva piloni bine construiți și pe strategii testate, care funcționează. 

  • O piață care caută soluția pe care produsul o oferă
  • Un avatar al clientului bine definit
  • Un produs care are cerere
  • O ofertă foarte bună

“O lansare nu poate compensa pentru o ofertă neatrăgătoare. O lansare nu te scutește de înțelegerea nevoilor clienților tăi. O lansare nu poate face minuni cu un produs care nu se caută.”

Alte aspecte importante de care să ții cont:

1. O lansare online cu sesiuni live se bazează 100% pe cunoștințele tale și abilitatea de a învăța și de a te conecta cu publicul

Dacă nu ai mai făcut asta până acum, prioritatea ta trebuie să fie acumularea de experiență în această direcție, ca să poți ține Webinarii și Sesiuni live cu succes. 

Dacă ai mai făcut asta deja, poți să mergi un pas mai departe și să îți structurezi training-ul live în așa fel încât să pregătești vânzarea. 

2. Trebuie să ai experiența necesară ca să poți răspunde live la întrebări din subiectul prezentat de tine

Printre cele mai grave lucruri pe care le poți face este să aduni sute sau mii de oameni interesați de cea ai de spus și să nu te ridici la nivelul așteptărilor lor. Nu trebuie să fie perfect ceea ce faci, dar trebuie să le oferi o experiență utilă și să cunoști subiectul despre care vorbești în profunzime. 

3. Trebuie să îți promovezi valorile și produsul cu pasiune și entuziasm

Dacă tu nu ești entuziasmat de produsul pe care îl prezinți, cum poate fi cineva încântat de ideea de a-l cumpăra?

4. Ai nevoie de un sistem bine gândit pentru a livra materialele și a face vânzarea

Ai nevoie de articole care să educe, de o pagină de înscriere în LIVE-ul gratuit, o pagină de vânzare, e-mail marketing și un procesator de plată. 

5. Trebuie să investești în promovare pentru a atrage numărul de potențiali clienți dorit

Media ratei de conversie de pe piață este între 1-3%. Asta înseamnă că pentru fiecare 1-3 clienți, trebuie să atragi 100 de participanți. Dacă vrei 100 de clienți, trebuie să fii pregătit să investești pentru a atrage undeva între 4k și 10k de lead-uri. 

Concluzie: O lansare este parte din business, nu un eveniment singular care salvează afacerea. Beneficiile unei lansări sunt extraordinare, dar doar dacă ții cont de toate elementele necesare și urmezi o strategie care funcționează. Tot acest proces poate dura 1-3 luni, în funcție de ritmul în care lucrezi. 

Dacă vrei să afli lucruri în plus despre lansări, pe blog găsești încă un articol în care îți spunem mai multe despre asta. Îl poți vedea aici. 

Ce este un Funnel Automatizat sau Evergreen?

Un Funnel Automatizat sau Evergreen este un sistem alcătuit din mai mulți pași pe care un potențial client îi parcurge pentru a deveni clientul tău fidel. 

Este modul prin care îl apropii treptat de brandul tău până devine deschis să îți cumpere produsul sau serviciile. 

Practic, un funnel te ajută să vinzi produsele sau serviciile tale prin diverse elemente și materiale: 

  • Aduni lead-uri cu ajutorul unui Magnet Gratuit, care poate fi un Ghid, un Masterclass, un Chestionar, un Webinar etc.
  • Oferi un Tripwire (un material la un preț mic) ca să triezi și mai bine publicul tău
  • Faci e-mail Marketing ca să îndoctrinezi, segmentezi, educi, persuadezi, vinzi, dar mai ales ca să te apropii de clientul tău și să construiești o relație bazată pe încredere
  • Prezinți produsul sau serviciul printr-o Pagină de Vânzare, adică un Landing Page
  • Asiguri achiziția prin pagini de Checkout și Coșuri de cumpărături
  • Oferi acces la materiale pe o Platformă unde ai și un proces de Onboarding
  • În cazul serviciilor, pasul final pe care trebuie să îl facă un client este: să programeze un call, să completeze un formular, să rezerve o întâlnire etc. 
  • Reclame plătite pentru a atrage publicul: în primă fază – promovarea materialelor gratuite, iar apoi – promovarea prin retargeting a produselor sau serviciilor tale

Un lucru util de care să ții cont este faptul că în ultima vreme, pe piața de afară, produsele de tip Tripwire sunt tot mai des folosite ca punct de intrare în Funnel în mod special pentru că aduc lead-uri mai calificate, iar rata de conversie este mai mare. 

Care sunt beneficiile unui Funnel performant?

  • Un Funnel este un sistem care funcționează non-stop ca să îți aducă rezultatele pe care ți le dorești
  • Te scapă de promovarea postare cu postare a serviciilor tale
  • Poți vinde chiar și când ești în vacanță, ești bolnav și nu poți lucra sau lucrezi la crearea altor produse sau servicii
  • Poți atrage lead-uri calificate din prima prin produse de tip Tripwire
  • Poți să crești conversia prin oferte noi, produse Tripwire, downsell-uri, upsell-uri etc.
  • Poți să delegi mai ușor responsabilitățile atunci când totul se bazează pe un Funnel
  • Poți să ai o afacere care funcționează chiar dacă nu faci campanii de vizibilitate 
  • Poți scala funnel-ul tău ca să vinzi mai bine pe plan local și îl poți adapta chiar și pentru a vinde în alte țări
  • Dacă oferi un serviciu (cum ar fi consultanța), poți să îți asiguri un calendar plin de rezervări pentru tot anul
  • Poți începe chiar și cu o investiție mică, iar mai apoi poți să reinvestești din bugetul pe care funnel-ul ți-l aduce
  • Poți avea funneluri care să îți aducă suficienți bani ca să îți acoperi toate cheltuielile de promovare
  • Funnel-urile atrag cumpărători independenți care nu au nevoie constant să te aibă lângă ei
  • Sunt o alegere excelentă pentru antreprenorii care preferă să lucreze în privat cu clienții
  • Pot fi potrivite și pentru produse cu un preț mai mic
  • Odată ce funnel-ul tău funcționează, vei avea un model automatizat, scalabil și performant

Care sunt cerințele de care trebuie să ții cont ca să ai un Funnel care chiar funcționează:

1. Ai nevoie de o piața unde serviciile tale sunt căutate și publicul care caută soluțiile pe care le ai.

Cheia succesului este să îți definești atent clientul ideal, să ai un produs sau serviciu care se caută și o ofertă bună

2. Ai nevoie să le vorbești oamenilor pe limba lor, după o structură persuasivă

Este important să ții cont că este nevoie de aceeași comunicare și în comentariile reclamelor sau când un potențial client are o întrebare

3. Ai nevoie de un sistem atent gândit și instrumentele pentru a livra o experiență de cumpărare plăcută pentru clienți

Ai nevoie de minim: un Landing Page, e-mail Marketing, o modalitate de a livra conținut video, un procesator de plată și o modalitate de a livra materialele (de ex. O platformă online). 

4. Trebuie să investești în promovarea plătită pentru a atrage în funnel lead-urile potrivite

Este foarte posibil ca la început să dureze puțin până funnelul începe să devină profitabil, adică să începi să scoți cel puțin tot atât cât investești. 

În tot acest timp, nu trebuie să uiți de funnel-ul tău ci din contră, să îl monitorizezi atent și să îi aduci constant îmbunătățiri. 

Să ții cont și de faptul că retargeting-ul este foarte important și nu este suficient să promovezi doar materialele care introduc clienții în funnel ci și produsele și serviciile pe care le vinzi de fapt. 

Concluzie: Dacă ai nevoie să vinzi repede și mult, un funnel nu este cea mai bună alegere, ai nevoie să faci o lansare. Dar dacă vrei să construiești un sistem pe care te poți baza ca să îți atragă în mod constant clienți, atunci un funnel este cea mai bună alegere pentru tine. 

Dar care sunt diferențele fundamentale dintre o Lansare și un Funnel?

O Lansare este o experiență educațională (de preferat LIVE), cu o fată de începere și una de final, pe când un Funnel este un sistem care funcționează 24/7 într-un mod automatizat.

Scopul unei Lansări este de a construi o relație de încredere pas cu pas pentru a face vânzarea, iar cel al unui Funnel este de a cerne publicul pentru ca la final, doar cei care își doresc cu adevărat produsul sau serviciul tău să te contacteze.

Oare este o idee bună să faci și o Lansare și un Funnel?

Absolut!

Orice afacere care își dorește cu adevărat să își maximizeze potențialul se folosește atât de Lansări Online cât și de Funnel-uri automatizate, pentru a atrage un număr mai mare de clienți, din diferite nișe. 

Bineînțeles, asta înseamnă și că poți avea mai multe lansări și mai multe funnel-uri, fiecare dintre ele nișate, sau care atrag spre diferite produse sau servicii. 

Dacă vrei să începi să lucrezi la aceste aspecte ale business-ului tău, intră aici și vezi cum facem noi lucrurile. Poate ai nevoie de asta.

Te-ai saturat sa pierzi clienti pentru ca nu ai o strategie clara care sa converteasca?

Afla cum sa creezi un funnel evergreen sau o lansare printr-o formula din 12 pasi simpla, in baza careia au fost gandite scenarii de filme, sau chiar basme romanesti.