Copywriting pentru Lansări

Distribuie articolul

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Cum te ajută textele scrise bine să ai o lansare reușită 

Înainte să vorbim despre textele și strategiile din spatele unei lansări reușite, vrem să îți punem o întrebare simplă: Ai cumpăra un produs fără să știi ce e, ce face și cum te ajută?

Sigur, mai cumpărăm și produse care nu sunt ceea ce ne doream de fapt, dar cu siguranță nimeni nu ar cumpăra ceva fără să știe ce cumpără. 

Și în plus, dacă discuția pe care o ai cu cel de la care vrei să cumperi ceva nu este una plăcută, acest lucru te va opri să cumperi sau să revii vreodată în acel loc. 

Dar hai să vedem cum te ajută un copywriting bine făcut să lansezi cu succes produsul tău. 

Mai jos, vom discuta despre câteva moduri concrete prin care textele bune se transformă în beneficii directe pentru tine. 

1. Oferi informațiile de care publicul are nevoie ca să cumpere, în ordinea în care are nevoie de ele

De la prima interacțiune a unui potențial client cu brandul tău și în toate interacțiunile care urmează, este responsabilitatea ta să îi creezi cea mai plăcută experiență. 

Iar asta înseamnă că trebuie să îi oferi încă din primul moment informațiile de care are nevoie. 

Magia copywriting-ului aici intervine. Pentru că atunci când vorbim de informații, nu vorbim despre caracteristicile produsului sau serviciului, ci de informațiile de care are nevoie în călătoria pe care clientul o are de la a fi un necunoscut care abia acum a aflat de tine, la a deveni un client fidel care are încredere în soluțiile pe care i le oferi. 

Trebuie să îi oferi informații despre ce este produsul tău, cum îl poate ajuta, care sunt problemele pe care le rezolvă, cine ești tu, de ce crezi că îl poți ajuta, ce te recomandă, ce rezultate a avut soluția ta până acum și multe altele. 

Cu alte cuvinte, trebuie să îi răspunzi îngrijorărilor lui, chiar înainte să le aibă. Pentru că dacă înțelegi procesul prin care clientul trece de la primul contact până la cumpărare și îi ești alături cu informațiile de care are nevoie, îi vei câștiga încrederea și va avea siguranța că ceea ce îi oferi tu este cu adevărat ceea ce are el nevoie. 

2. Construiești o relație cu clientul tău

Decizia de cumpărare vine doar după ce clientul tău are încredere că ceea ce îi oferi îl ajută cu adevărat. 

Dar el nu are de unde să știe asta decât dacă reușești să îl faci să înțeleagă cum îl ajută produsul tău, fără să simtă că vrei să îi vinzi ceva. 

Ce trebuie să știi este că nicio relație nu se construiește de la sine. 

Trebuie să îți înțelegi clientul, să îl atragi pas cu pas prin ceea ce îi oferi, prin atitudinea ta, prin felul în care îi vorbești și prin ceea ce îi comunici online. 

Și la fel ca în orice relație, sinceritatea stă la baza unei conexiuni de durată, în care cel care era un necunoscut care nu știa despre tine, se transformă într-un client fidel care cumpără mereu de la tine și te recomandă mai departe. 

3. Îi liniștești îngrijorările care îl împiedică să cumpere

Atunci când trebuie să luăm o decizie, luăm întotdeauna în considerare mulți factori. Chiar și cei care cumpără compulsiv, cumpără doar de la cei care le activează această dorință. 

Barierele pe care un potențial client le poate avea în calea deciziei de a cumpăra, variază de la o persoană la alta. 

Dar cu ajutorul unei comunicări atente, gândită pentru a crea clientului confortul interior necesar pentru a cumpăra cu inima împăcată, nu vei greși niciodată, iar cei care cumpără se vor atașa de brandul tău, tocmai pentru că ai avut răbdarea să le fii alături prin tot acest proces. 

4. Devii aliatul de care are nevoie pentru a scăpa de problema cu care se confruntă

Orice produs sau serviciu trebuie să rezolve o problemă sau o nevoie reală din viața unui om. 

O problemă cu greutatea, nevoia de a afișa un statut social prin ceea ce cumpără, indiferent ce se ascunde în spatele cumpărării unui produs, trebuie să înțelegi și să răspunzi cu o soluție. 

Copywriting-ul nu este despre texte atrăgătoare, este despre mesajul care vorbește pe limba celui care ascultă. Și în spate, este o înțelegere profundă a psihologiei umane. 

Și odată ce îți înțelegi clientul și îi oferi soluția pe care o caută, uneori de ani de zile, acel client va deveni pentru mult timp de acum înainte clientul tău fidel. 

5. Nu îi convingi, ci îi ajuți să se convingă singuri 

Decizia de a cumpăra produsul tău este exclusiv a clientului. Așa că, indiferent ce ai spune, nu vei putea niciodată să iei decizia în locul lui. 

Ce poți să faci în schimb, este să îi oferi toate informațiile, să îi liniștești toate temerile și să îi spui despre toate beneficiile pe care le va avea în urma cumpărării produsului tău. 

Dacă pui presiunea prea mare pe un client îl vei speria. 

Dacă îi oferi informații irelevante îl vei plictisi

Dacă ești prea insistent îl vei enerva

Dar dacă îl îndrumi pas cu pas ca să se convingă singur, îl vei câștiga.

Te-ai saturat sa pierzi clienti pentru ca nu ai o strategie clara care sa converteasca?

Afla cum sa creezi un funnel evergreen sau o lansare printr-o formula din 12 pasi simpla, in baza careia au fost gandite scenarii de filme, sau chiar basme romanesti.