Cum te ajută copywriting-ul să îți vinzi mai bine serviciile
Crezi că poți să vinzi mai bine decât o faci sau că nu ai suficient de mulți clienți care apelează la serviciile tale? Află din articolul de mai jos cum te ajută strategiile de copywriting și textele bine scrise să atragi mai mulți clienți și să îi transformi în clienți fideli.
Mulți posesori de afaceri cred că un buton pe site sau un formular este suficient ca să atragă clienți, dar din păcate, asta nu te diferențiază cu nimic față de toți ceilalți care oferă aceleași servicii ca și tine.
Ceea ce te poate diferenția în schimb, este o comunicare atentă, prin care le oferi potențialilor clienții informații pe care nu le găsesc în altă parte.
Dar cum funcționează de fapt un funnel care îți aduce constant noi clienți?
Un funnel este o pâlnie prin care treci clienții. La început este deschisă pentru oricine, cu materiale gratuite, fără niciun fel de pretenții de la clienți. Iar spre final, această pâlnie se îngustează ca tu să rămâi doar cu acei clienți cu adevărat interesați de serviciile tale.
Iar atunci când acest sistem alcătuit din materiale pe care le oferi îți aduce constant noi clienți și îi triază, lucrurile merg de la sine.
Care sunt cele 4 etape ale unui funnel de vânzare
Orice funnel urmează o structură care are rolul de a apropia treptat clientul de brandul tău.
Dacă la început este un necunoscut care a auzit întâmplător de materialul gratuit pe care îl oferi, ulterior acesta începe să afle lucruri despre tine și încrederea lui crește pas cu pas.
Etapa 1 – Clientul te descoperă
În această etapă, îi atragi atenția și ce mod mai bun de a face asta decât prin informații gratuite sub forma unui articol de exemplu, care îl ajută în lupta lui cu problema cu care se confruntă.
Aici se realizează primul contact dintre tine și client, astfel că informațiile pe care i le oferi trebuie să fie relevante și să fie punctul de plecare spre rezolvarea nevoii pe care o are și pentru caută o soluție.
Etapa 2 – Clientul devine interesat și vrea să afle mai multe
În această etapă poți să mergi puțin mai departe și îi poți cere o adresă de e-mail în schimbul unui material gratuit și să îi oferi și mai multe informații valoroase pentru ceea ce are el nevoie.
Mailul pe care ți-l lasă în schimbul materialului gratuit, va fi noul canal de comunicare directă dintre tine și client. Aici vei avea nevoie de o secvență de e-mailuri prin care să îl apropii treptat și să îi spui mai multe despre cine ești, ce te recomandă și cum îl poți ajuta.
Etapa 3 – Clientul ia în considerare serviciile tale
După ce a văzut deja că informațiile și materialele pe care i le oferi îl ajută într-un mod real și îi sunt utile, va lua în considerare să accepte și mai mult ajutor din partea ta, chiar dacă trebuie să plătească.
Serviciile tale vor fi promovate printr-o pagină de vânzare, dar cele mai puternice argumente le poți aduce în comunicarea ta directă cu el, adică prin e-mail.
Etapa 4 – Clientul e hotărât să cumpere
După ce a cântărit atent beneficiile pe care i le oferi prin serviciile tale și deja a văzut că aceste beneficii sunt cât se poate de reale din materialele și informațiile gratuite, clientul vrea să plătească pentru a primi soluțiile pe care tu le ai pentru el.
Odată convins prin secvența de e-mailuri prin care a trecut, pe pagina de vânzare poate face o rezervare sau se poate înscrie pentru a beneficia de serviciile tale.
Pe această pagina va găsi și toate informațiile despre ceea ce îi oferi, în așa fel încât atunci când ia hotărârea, clientul tău este informat și știe exact ce vrea.
Tot ce rămâne este să îi livrezi ceea ce i-ai promis.
Lucrul pe care trebuie să îl reții este că această strategie și copywriting-ul nu este despre convingerea clienților. Este despre prezentarea corectă a soluțiilor pe care le ai pentru problemele cu care clientul se confruntă.
Dacă ceea ce îi promiți nu este același lucru cu ceea ce îi oferi, va fi dezamăgit, îți vei pierde reputația și vei pierde clienți.
Creează o relație bazată pe corectitudine și încredere cu clienții tăi și recompensele vor veni.