5 Motive pentru care mesajele brandului tău trec neobservate

mesajele brandului

Distribuie articolul

Fiecare dintre noi a avut la un moment dat, în școală, în liceu sau în universitate, un profesor pe care nu reușeai să îl urmărești ce spune, fie pentru că avea un stil plictisitor, fie avea un ton al vocii care te adormea.

Chiar dacă promovarea și comunicarea afacerii tale se face mai mult în scris, cu siguranță nu ți-ai dori să fie la fel ca a respectivului profesor. 

Dar dacă mesajele pe care le transmiți clienților tăi trec neobservate, înseamnă că undeva comunicarea ta are nevoie să fie îmbunătățită, pentru a rezona cu clienții cărora te adresezi. 

În articolul de mai jos, îți vom spune care sunt principalele 5 motive pentru care comunicarea ta, nu atinge publicul tău țintă, iar mesajele tale trec neobservate. Și bineînțeles, îți vom oferi sfaturi ca să poți îmbunătăți aceste aspecte importante. 

1. Mesajele nu ajung la clienți în momentul potrivit pentru ei

Știi foarte bine cât de încărcată este viața de zi cu zi a fiecăruia dintre noi. Același lucru este valabil și pentru potențialii tăi clienți. Sunt stresați cu job-ul, au probleme personale, zile mai proaste sau poate, mai ales în această perioadă, sunt plecați în concediu. 

Asta înseamnă că reclamele și mesajele de vânzare care îi bombardează zilnic pe social media, sunt ultimul lucru de care au timp, chef sau răbdare.

Dacă vrei ca mesajul tău să ajungă la publicul tău țintă, ai grijă să acorzi deosebită atenție stilului lor de viață, ca să identifici momentul cel mai bun să îi spui despre ceea ce ai să îi oferi. 

Soluție: Observă care sunt orele, zilele și perioadele din an în care clienții tăi sunt activi pe platformele de socializare și au deschiderea să cumpere și exploatează la potențialul maxim aceste momente. 

2. Nu le transmiți informațiile de care au nevoie

Orice produs sau serviciu sunt o rezolvare la o problemă. Sau cel puțin ar fi bine  să fie. Indiferent care este problema pe care o rezolvă, pentru ca soluția pe care o oferi să fie atractivă pentru potențialii clienți, aceasta trebuie să fie clară. 

Clientul are nevoie să conștientizeze problema, să înțeleagă că soluția pe care o oferi i se aplică și să simtă încrederea că produsul sau serviciul tău este ceea ce are nevoie pentru a-și rezolva problema. 

Uneori clientul nu este conștient de problemă, așa că soluția nici măcar nu are sens pentru el. În acest caz, scopul tău ca brand, este să îl faci mai întâi conștient de problema pe care o are, iar apoi, să îi explici clar soluția și cum îl ajută. 

Soluție: Este important să determini care este punctul în care se află clientul tău și să îl îndrumi pas cu pas prin mesajele tale. Dacă nu știe cine ești, prezintă-te și spune-i ce faci, dacă știe deja cine ești, spune-i cum poți să îl ajuți, dacă a cumpărat deja o dată de la tine, fă-l să se simtă de-al casei etc. 

3. Nu construiești încrederea între brand și client

Încrederea de a cumpăra nu se câștigă instant. Așa cum știi, și în relațiile dintre oameni, fără încredere nu poate să există deschidere. 

Clientul tău știe doar că cineva vrea să îi vândă ceva. Indiferent cum se numește brandul tău, reacțiile lui sunt tot umane, iar neîncrederea este prima barieră pe care îți sugerăm  să o depășești. 

Soluție: Nu încerca să îi vinzi produsul sau serviciul tău. Încearcă să îl ajuți să își rezolve problema. Oferă întâi și abia apoi cere lucruri de la el (un like, o adresă de e-mail în schimbul unui material gratuit) și abia apoi cere-i bani pentru ce îi oferi. Pentru că doar după ce îi câștigi încrederea îți va da banii lui.

4. Mesajele nu ajung la clienții potriviți

Dacă publicul pe care îl selectezi prin targeting pe rețelele de socializare nu este cel corect pentru produsul tău, tot efortul pe care îl faci va fi degeaba. 

Să oferi o soluție la o problemă unor oameni care nu au acea problemă, nu te ajută cu nimic și doar înseamnă că vei pierde buget și resurse pentru că bați la poarta greșită. 

Soluție: Pentru reclamele tale, cel mai bine este să alegi un expert care să te ajute. Ce poți face tu în schimb este să aduni în jurul tău oameni care sunt preocupați de același domeniu și de produse sau servicii pe care și tu le oferi. 

5. Nu comunici într-un mod autentic și natural

Cea mai mare greșeală pe care poți să o faci este să nu îți adaptezi limbajul la cel al clienților tăi. Dacă nu știi să le transmiți mesajul tău într-un mod care este natural pentru ei, te pot percepe ca fiind arogant, neprofesionist, neserios etc. 

Clienții tăi, au nevoie să se simtă în largul lor atunci când îți citesc mesajele, la fel ca și atunci când ați vorbi față în față. Dacă îți faci clienții să se simtă prost sau inferiori prin felul în care te adresezi, nu doar că îi pierzi, dar și reputația ta va avea de suferit pentru că oamenii își spun părerile despre branduri unii altora sau lasă review-uri negative. 

Ce poți să faci în legătură cu asta?

Există numeroase tehnici de copywriting care te ajută să îți creezi un ton al vocii care să fie ușor de înțeles pentru clienții tăi și care te ajută să afli care este acesta. 

Cel mai bun mod prin care poți înțelege care este limbajul pe care îl folosesc este să acorzi atenție felului în care ei se exprimă și să preiei expresii chiar din vorbirea lor, pe care să le utilizezi în mesajele tale. 

Cum să creezi mesaje care vorbesc pe limba clienților tăi și cum să găsești vocea brandului tău care să îi atragă fără să se simtă manipulați, te învățăm noi GRATUIT în experiența de 14 zile pe care o pregătim. 

Poți afla detalii despre Tabăra de Copywriting și Comunicare: “Vorbește Brandul” aici: LINK